สิ่งที่คุณจะได้จากหลักสูตรนี้
เรียนรู้เทคนิค ภาพรวมของการวางแผน การเขียนโครงการวิจัย
เรียนรู้การกำหนดกลุ่มเป้าหมายให้ชัด และ เข้าใจผู้ซื้อ ผู้บริโภคอย่างลึกซึ้ง
การวิจัยตลาดสำหรับการพัฒนาสินค้าและบริการใหม่
การใช้งานวิจัยเพื่อพัฒนาแนวคิดสร้างสรรค์ การสร้างแบรนด์ และสื่อสารแบรนด์
กำหนดการ
วันอังคารที่ 17 กันยายน 2562
เวลา 09.00 – 12.00 น.
• Marketing Research Overview : รวมเทคนิคการวิจัยตลาด
– Understanding Marketing Research
– Marketing Research Application in Action
• Survey Design Basics : พื้นฐานการวางแผนรูปแบบการวิจัย
– Who, How, How to Gather, How to Read / Interpret
• Research Brief : การเขียนโครงการวิจัย
– Current Best Practice
โดย ดร.ปวีณา กลกิจชัยวรรณ
เวลา 13.00 – 16.00 น.
• Customer Segmentation: รู้จักลูกค้าแค่ไหน
– Starting point – The STP
– Art and Science of consumer Behavioral & Psychological analysis
• Real-time Engagement Study
– Digital customer journey
– Why engagement
– The 3 engagement pillars
– การวัดความพอใจของลูกค้าและผู้บริโภค
โดย คุณขนิษฐา ตั้งวรพจน์วิธาน
วันพุธที่ 18 กันยายน 2562
เวลา 09.00 – 12.00 น.
• New Product Idea Inception : การวิจัยตลาดสำหรับสินค้า บริการใหม่
– New Product Development Process
– How qualitative research can help generating ideas
– Projective Techniques
– Concept development and testing
• Development for Market : การวิจัยตลาดเพื่อพัฒนาสินค้า
– Understanding Marketing Research
– Single VS Paired Comparison VS Control * Flavor (Taste), Parfume
โดย ดร.สมชาติ วิศิษฐชัยชาญ
เวลา 13.00 – 16.00 น.
• การใช้งานวิจัยเพื่อพัฒนาแนวคิดสร้างสรรค์สำหรับการสร้างและสื่อสารแบรนด์
(Research and Creative Development)
– The Essential Roles of Insight – its definition, ingredients for compelling
Brand / Marketing Communications Development
– Consumer Truth, Information & Data VS. INSIGHT / Marketing Communications
Development
– Consumer Truth, Information & Data VS. INSIGHT
– Tips & Techniques to discover actionable & powerful insight :
Unlocking Consumer’s Goal, Motivation & Values to generate IDEA
– From Ideation to Evaluation : monitoring effectiveness & measuring impact
– Case Studies : Global observation from successful campaigns
โดย คุณกิตติพงษ์ วีระเตชะ
วิทยากร
ดร.ปวีณา กลกิจชัยวรรณ
Country Manager - Thailand & IndochinaHAW PAR TIGER BALM (THAILAND) LIMITED
คุณขนิษฐา ตั้งวรพจน์วิธาน
Deputy Managing DirectorINTAGE Thailand
ดร.สมชาติ วิศิษฐชัยชาญ
กรรมการบริหารและที่ปรึกษาด้านการสื่อสาร ศูนย์สาธารณประโยชน์และประชาสังคมสถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์(นิด้า)
คุณโอลิเวอร์ กิตติพงษ์ วีระเตชะ
หัวหน้าคณะผู้บริหารด้านแบรนด์และการสื่อสารกลุ่มบริษัท ทรู คอร์ปอเรชั่น จำกัด (มหาชน)